نمایشگاه با در نظر گرفتن نیاز به زمان بیشتر برای آمادهسازی فرصتهای سرمایهگذاری و دعوت از مشارکتکنندگان و بازدیدکنندگان به بهمن ماه موکول شده است.
نمایشگاه بین المللی ایران اینوست در فضای حدود 30 هزار متر مربع در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. پلان این نمایشگاه به صورت کلی و جز به جز اراده میشود. برای انتخاب و اجاره غرفه مورد نظر، پلان جزئی نمایشگاه را دانلود و مطالعه بفرمایید.
از آنجایی که اجاره غرفه به ترتیب اولویت ثبت نام می باشد، چناچه غرفه خاصی را مد نظر دارید قبل از ثبت نام با تماس با دبیرخانه از خالی بودن غرفه اطمینان حاصل نمایید.
1.پلان کلی نمایشگاه
سهم از نمایشگاه |
بخشها و محورها |
عناوین دستگاهها و غرفهداران |
کارکرد و رسالت |
%10 |
دستگاههای دولتی، سیاستگذاران و تنظیمگران |
دستگاههای اجرایی عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه و تأثیرگذار در عرصه سیاستگذاری و تنظیمگری مالی کشور |
تبیین ظرفیتها، حمایتها، عملکرد سالهای اخیر، چالشها و آسیب، تولید محتوای سیاستی |
%5 |
جذب سرمایهگذاری خارجی (فرصت انگلیسی) |
مراکز خدمات سرمایهگذاری و شرکتهای سرمایهپذیر پیشرو، توانایی ارائه فرصتهای سرمایهگذاری به زبان انگلیسی را دارند + سازمان سرمایهگذاری و آژانس تشویق سرمایهگذاری |
تبیین قانون و آییننامه اجرایی فیپا، ارائه فرصتها، نمایش سامانه پنجره واحد و لیست فرصتها |
%5 |
تسهیلگران و مشاوران سرمایهگذاری |
شرکتها و موسساتی که در زمینه ارائه مشاوره و تحلیلهای سرمایهگذاری و کسب سود به اشخاص حقیق و حقوقی، فعالیت دارند |
ارائه بستههای مشاورهای و تسهیلگرایانه خود به منظور تشویق سرمایهگذاری داخلی و خارجی |
%20 |
شرکتهای سرمایهپذیر و ارائه دهنده فرصت |
بسیاری از شرکتها دارای طرح و برنامههایی هستند که برای این منظور نیاز به تأمین مالی و یا جذب سرمایه هستند. از این رو، فرصتها، ظرفیتها و مزیتهایی ارائه میکنند تا اشخاص حقیقی و حقوقی را مجاب نمایند که در طرح و پروژه آنها سرمایهگذاری کنند |
تبیین حوزه عملکردی، تشریح ظرفیتها و مزیتها، ارائه فرصتهای سرمایهگذاری داخلی (فارسی) و خارجی (انگلیسی و عربی)، رقابت در جهت جذب سرمایهگذاری یا مصوب شدن کانال اعتباری و تأمین مالی |
%15 |
شرکتهای نوآور و استارتاپ و فعالیتهای جسورانه |
امور نوآور و فناور در ابتدای دوره فعالیت، همواره دارای ریسکهای بیشتری هستند و استقبال از شرکتهای دانشبنیان و نوآور دارای ادبیات و معیارهای خاصی است. از این رو، فرصتهای سرمایهگذاری و توسعه امور نوآوری و فناوری، بخش مجزایی را به خود اختصاص میدهد. |
تبیین مزیتها و مشوقهای سرمایهگذاری در نوآوری و فناوری، حمایتهای حاکمیت از فعالیتهای جسورانه و خطرپذیر، ارائه بسته فرصتهای سرمایهگذاری |
%20 |
نهادهای مالی جذب کننده سرمایه (سرمایهپذیری و سرمایهگذاری) |
با توجه به کارکردها و ماهیت فعالیت نهادهای مالی (اعم از نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه و بازار پول)، این ظرفیت و توان در نهادهای مالی (همانند تأمین سرمایهها و صندوقهای سرمایهگذاری) هست که بتوانند با جذب سرمایههای اشخاص، با اهرم نمودن آنها، سرمایهگذاریهای هدفمند انجام دهند. به خصوص سکوهای تأمین مالی جمعی. |
تبیین ترتیبات قراردادی به منظور تضمین سرمایهگذاریها، ارائه فرصتها و طرحهای سرمایهگذاری، ارائه عملکرد مالی خود |
%15 |
بخش خصوصی و صنایع پیشرو |
پیشبینی میشود برخی شرکتها و بنگاههای اقتصادی تمایل به حضور در نمایشگاه داشته باشند و حتی فرصت سرمایهگذاری مطالعهشده نیز ارائه نکنند بلکه حضور در نمایشگاه برای آنها فرصتی برای ارائه دستاوردها و محصولات و حفظ جایگاه در بازار مهیا میکند. به خصوص هلدینگها و بنگاههای پیشرو در صنعت |
تبلیغ و حفظ جایگاه، توسعه روابط مالی و فعالیتهای خود، |
5 غرفه |
بخش خصوصی سرمایهگذار |
با محویت اتاق بازرگانی، پیشبینی میشود که سرمایهگذاران نیز تمایل به گرفتن چند غرفه داشته باشند. البته اتاقهای مشترک بازرگانی در این حوزه، دارای ظرفیت ویژهای هستند. |
تبیین توان رقابتی و سرمایهگذاری بخش خصوصی |
5 غرفه |
فرصتهای راهبردی و پیشران کشور |
دولت و حاکمیت بشدت تمایل دارد که در این نمایشگاه، فرصتهای راهبردی و پروژههای پیشران به منظور جذب سرمایه یا تأمین مالی را ارائه نماید. (به عنوان مثال، کریدور غرب به شرق؛ شهر سلامت در جنوب؛ توسعه مکران) |
تبیین برنامههای توسعهای دولت، تشریح ابعاد پروژههای پیشران، ارائه حمایتها و بستههای سرمایهگذاری راهبردی |
3 سالن |
میز خدمت و سالن مذاکره (B2B) |
یکی از مهمترین مکانهایی که لازم است در فضای نمایشگاهی باشد، سالنهای مذاکره و همتا یابی است. لذا، پیشنهاد میشود سه سالن (البته با محوریت و نظارت شرکت چهارفصل) در نمایشگاه به این مهم اختصاص یابد |
حفظ بیطرفی در ارائه مشاوره، راهنمایی هدفمند بازدیدکنندگان، رفع ابهامات و ترسیم فرآیند قانونی سرمایهگذاری و کسب سود |
2 سالن |
سالن و کارگاه آموزشی |
بر اساس آنچه در قسمت کمیته علمی بیان شد، یک ویژگی اصلی این نمایشگاه، اقدامات حرفهای و علمی در حوزه سرمایهگذاری است. از این رو، در جنب نمایشگاه لازم است کارگاههای آموزشی برگزار شود |
برگزاری کارگاههای آموزشی و مهارت افزایی (ترجیحا با ثبت نام قبلی و منظم) و مستندسازی و ضبط آن و انتشار در سایت نمایشگاه |
2 تالار |
تالار کنفرانس مطبوعاتی |
اشخاص کلیدی و اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه به همراه مقامات و مدیران عالی کشور که از نمایشگاه بازدید میکنند، نیاز به مصاحبه و محلی برای گفتگو با اصحاب رسانه دارند، از این رو، مکانی برای این مهم تعبیه میشود |
برگزاری جلسه مطبوعاتی و پرسش و پاسخ اصحاب رسانه. (میتوان یک تالار بزرگ طراحی کرد و اطراف آن را به خبرگزاریها و رسانهها اختصاص داد) |
8 ایستگاه |
ایستگاههای اطلاعرسانی |
راهنمایی دقیق بازدیدگنندگان به فضاهای مختلف نمایشگاه از اهمیت ویژهای برخوردار است. لذا علاوه بر بروشورها و بهرهمندی از رنگ و پلان کلی نمایشگاه، ایستگاههای اطلاعرسانی نیز ایجاد میشود |
راهنمایی بازدیدکنندگان در خصوص غرفهها و برنامههای جانبی نمایشگاه |
2. پلان جزئی نمایشگاه
-سالن 31A.pdf [1.41 Mb] ( تعداد دانلود: 73)
-سالن 31B.pdf [1.4 Mb] ( تعداد دانلود: 41)
-سالن 38.pdf [1.43 Mb] ( تعداد دانلود: 46)
-سالن 38A.pdf [1.39 Mb] ( تعداد دانلود: 23)
-سالن 38B.pdf [1.54 Mb] ( تعداد دانلود: 28)
-سال 40.pdf [1.4 Mb] ( تعداد دانلود: 32)
-سال 41.pdf [1.52 Mb] ( تعداد دانلود: 38)
-سالن 44-1.pdf [1.41 Mb] ( تعداد دانلود: 22)
-سال 44-2.pdf [1.4 Mb] ( تعداد دانلود: 32)
سالن 6.pdf [1.48 Mb] ( تعداد دانلود: 13)
سالن 7.pdf [1.48 Mb] ( تعداد دانلود: 33)